Assalamualaikum dan Selamat sehjahtera,

Pertama sekali, terima kasih kerana sudi melayari blog saya. Diharap anda enjoy dengan post yang saya pamerkan pada blog ini. Sekiranya ada komen / pandangan yang diberikan, sila-silalah catat komen anda yer.

Errmmm..nak cakap pe lagi yer…huhu…itu jela….selamat melayari blog…terima kasih sekali lagi…peace..Wassalam…

Mohd Hardani @ Teruna Banjar (^_^)


Rabu, 28 Mac 2012

Filem Cinta Berlandaskan Syariah

7 Petala Cinta


Sape yang da tengok Filem 7 Petala Cinta sila angkat tangan...cerita cinta berdasarkan kecintaan kepada Ilahi...cerita ni kalau benar-benar dihayati dari permulaan hingga akhir, boleh membuatkan insan yang menontonnya menerbitkan jernih kaca yang lahir dari mata lalu menjadi sungai tangisan (cehh....nak bermadah plak) Cerita ni memang benar2 menyentuh hati. Watak yang dilakonkan juga hidup. Banyak pengajaran yang ada dalam filem ni..antaranya :

~ Mencintai hamba-Nya kerana Sang Pencipta.
~ Redha dengan ketentuan Ilahi.
~ Sentiasa mengingati dan meningkatkan rasa kecintaan kepada Ilahi kerana cinta terhadap Sang Pencipta akan kekal selamanya.

"Allah tidak memberi apa yang kita hendak tetapi DIA akan kurniakan kepada kita apa yang kita perlu"

"Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui segala yang ada di langit dan di bumi. Bersangka baiklah terhadapNya dan ikhlaskan hati kerana ALLAH"


p/s: Kepada kawan2 yang belum tonton filem ni...senang2 kan lah diri untuk g panggung tonton citer ni..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Harap anda semua memberi komen atau kritikan yang membina dan penuh berhemahserta tidak menyentuh / menyinggung perasaan / peribadi seseorang.

Terima kasih.