Assalamualaikum dan Selamat sehjahtera,

Pertama sekali, terima kasih kerana sudi melayari blog saya. Diharap anda enjoy dengan post yang saya pamerkan pada blog ini. Sekiranya ada komen / pandangan yang diberikan, sila-silalah catat komen anda yer.

Errmmm..nak cakap pe lagi yer…huhu…itu jela….selamat melayari blog…terima kasih sekali lagi…peace..Wassalam…

Mohd Hardani @ Teruna Banjar (^_^)


Khamis, 20 September 2012

Rezeki - Pekerjaan

Assalamualaikum kawan-kawan..

Hurmm...lame dah tak update blog nih...maklumlah sibuk sangat..buat itu, buat ini. Sekarang baru la de masa untuk meng'post' citer baru. Baru-baru ni aku ada jumpa kawan sekolah menengah. Pendekkan citer, die de masalah sekarang ni. Masalah untuk mencari kerja. Dia ada tanya kat aku jika ada kerja kosong yang aku tahu. Then aku ade la bagi beberapa company yang nak cari pekerja. Tapi de satu masalah yang tak leh nak ubah member aku ni. Die memilih kerja.

Aku pon bile pat tau, pe lagi. Start ceramah la. Nak kerja tapi memilih. Tapi takla aku leter die lebey2..cume nasihat jer. Alhamdulillah die dengar dan ikot nasihat aku.

Aku pon de bagi la die petua untuk di amalkan. Petua ni aku dapat mase sekolah dulu. Maklumlah, dulu pengawas. Guru penasihat badan pengawas tu ustazah. Jadi banyak gakla ilmu yang dituntut. Jadi dari aku simpan-simpan, baik aku kongsi pada kawa-kawan semua. Harap petua ni memberi manfaat pada yang mengamalkannya. Kunci kejayaan sesuatu amalan adalah IKHLAS dan ISTIQAMAH. InsyaAllah diqabulkan ALLAH.

p/s: Pada yang berminat, silakan lah ambil dan amalkan. Insyaallah amalan yang menuju keredhaan Allah membawa barakah dalam kehidupan




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Harap anda semua memberi komen atau kritikan yang membina dan penuh berhemahserta tidak menyentuh / menyinggung perasaan / peribadi seseorang.

Terima kasih.